Întâlnire metodică – Târgu Mureș – iunie 2018

Întâlnire metodică - Târgu Mureș - iunie 2018

Participanți: (conf. listei de prezență)
1. Biblioteca Comunală Adămuș: Margareta Indreica
2. Biblioteca Municipală Târnăveni: Petruța Virca, Simona Pătru (2)
3. Biblioteca Comunală Crăiești: Olivia Boalcă
4. Biblioteca Comunală Ceuașu de Câmpie: Abrám Enikö
5. Biblioteca Comunală Gănești: Márton Edith
6. Biblioteca Orășenească Ungheni: Elena Man
7. Biblioteca Orășenească Miercurea Nirajului: Suba Gyöngyi
8. Biblioteca Comunală Bălăușeri: Szőcs Enikő
9. Biblioteca Județeană Mureș: Melania Suciu, metodist

Total 10 persoane.

Discuțiile au început cu proiectele: EduCaB, BaniIQ și Banii pe net, oportunitățile de activități și dezvoltare pe care le oferă. La Adămuș se pare că cele două proiecte de educației financiară au succes.

Colegelor care au parcurs în întregime cursul „Prelucrarea documentelor de bibliotecă”, desfășurat în cadrul întâlnirilor metodice de pe parcursul anilor 2016-2017, le-au fost oferite certificatele de participare și competențe dobândite în cadrul pregătirii profesionale continue.

S-a discutat pe scurt despre statistica de bibliotecă, importanța ei, utilitatea statisticii zilnice de bibliotecă și de transmitere a datelor statistice solicitate de autorități, corecte și complete. S-a făcut o scurtă inițiere în programul Excel, specializat în organizarea datelor în liste și calcul tabelar.

Având în vedere complexitatea programului Excel și a faptului că multe baze de date sunt structurate în acest fel, precum și a faptului că este un program foarte util în bibliotecile mici, s-a considerat necesar să ținem un curs de lucru cu baze de date tip liste și calcul tabelar, cu începere de anul viitor.

Articole similare

Întâlnire metodică - Târgu Mureș - februarie 2016

La întâlnire metodică regională din 23 februarie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul bibliotecii județene, au participat colegele cu care nu am reușit să ne întâlnim în 2015 din motive obiective, după cum urmează: Bălăușeri: Szőcs Enikő; Ghindari: Bányai Éva; Șincai: Szőllősi Edit; total: 4 persoane. Probleme discutate 1. S-a prezentat pagina web a compartimentului metodic a BJM, calendarul aniversărilor culturale, tipizatele (registru inventar, RMF), link-ul către CZU online, tabela de autori și către programul de actualizare a prețului cărților. 2. S-a insistat pe modul de comunicare, utilizarea mijloacelor electronice și a telefonului pentru comunicare, și îmbunătățirea comunicării. 3. Am ținut cursul: „Gestiunea de bibliotecă. Suportul de curs este postat în pagina web. Am adus tipizate RI și RMF și le-am împărțit participantelor. Am discutat situațiile concrete întâlnite în bibliotecile participante la întâlnire, cum să treacă la tipizatele actuale, cum se face inventarierea și casarea. Concluzii Colegele au fost foarte interesate, receptive și au considerat cursul folositor, deoarece nu se lucrează cu RMF la toate bibliotecile comunale, nu se folosesc peste tot tipizatele actuale și, fiind documente de gestiune, se vor folosi corect de acum încolo. Totodată, o reîmprospătare a cunoștințelor și lămurirea unor situații concrete apărute la un moment dat, sunt oricând binevenite. De asemenea, s-au cerut informații suplimentare privind verificarea fondului și casarea documentelor. Am exemplificat și am discutat concret despre fiecare situație în parte pentru a lămuri lucrurile și pentru a le ușura cât mai mult munca prin lămurirea cazurilor excepționale.La întâlnire metodică regională din 23 februarie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul bibliotecii județene, au participat colegele cu care nu am reușit să ne întâlnim în 2015 din motive obiective, după cum urmează: Bălăușeri: Szőcs Enikő; Ghindari: Bányai Éva; Șincai: Szőllősi Edit; total: 4 persoane. Probleme discutate 1. S-a prezentat pagina web a compartimentului metodic a BJM, calendarul aniversărilor culturale, tipizatele (registru inventar, RMF), link-ul către CZU online, tabela de autori și către programul de actualizare a prețului cărților. 2. S-a insistat pe modul de comunicare, utilizarea mijloacelor electronice și a telefonului pentru comunicare, și îmbunătățirea comunicării. 3. Am ținut cursul: „Gestiunea de bibliotecă. Suportul de curs este postat în pagina web. Am adus tipizate RI și RMF și le-am împărțit participantelor. Am discutat situațiile concrete întâlnite în bibliotecile participante la întâlnire, cum să treacă la tipizatele actuale, cum se face inventarierea și casarea. Concluzii Colegele au fost foarte interesate, receptive și au considerat cursul folositor, deoarece nu se lucrează cu RMF la toate bibliotecile comunale, nu se folosesc peste tot tipizatele actuale și, fiind documente de gestiune, se vor folosi corect de acum încolo. Totodată, o reîmprospătare a cunoștințelor și lămurirea unor situații concrete apărute la un moment dat, sunt oricând binevenite. De asemenea, s-au cerut informații suplimentare privind verificarea fondului și casarea documentelor. Am exemplificat și am discutat concret despre fiecare situație în parte pentru a lămuri lucrurile și pentru a le ușura cât mai mult munca prin lămurirea cazurilor excepționale.

La întâlnire metodică regională din 23 februarie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul bibliotecii județene, au participat colegele cu care nu am reușit să