Întâlnire metodică – Sighișoara – mai 2016

Întâlnire metodică – Sighișoara – mai 2016

Participanți

  1. Bibliotecar-metodist la BJM: Melania Suciu
  2. Sighișoara: Lucia Țarălungă, Floare Colceriu (2)
  3. Albești: Anca Ciotloș
  4. Apold: Steluța Nicoară
  5. Biblioteci școlare din Sighișoara: Sárdi Zsuzsánna (Șc. Gim. „Aurel Mosora”), Eugenia-Liliana Baciu (Șc. Gim. „Octavian Goga”), Cristina-Ioana Bănuțiu (Lic. Teor. „Joseph Haltrich”), Valentina Nițu (Șc. Gim. „Miron Neagu”), Elena Băia (Șc. Gim. „Nicolae Iorga”; Șc. Gim. „Zaharia Boiu”), Gabriela Verdeș (Șc. Gim. „Victor Jinga”), Luminița Scripcă (Șc. Gim. „Rodu Popa”), Ancuța Moldovan (Colegiul Naț. „Mircea Eliade”), Mihaela Bogdan (Lic. Tehn. Nr. 1) (9)

Total: 14 persoane

Probleme discutate:

După o scurtă prezentare a paginii web a compartimentului metodic al BJM, cuprinzând: calendarul aniversărilor culturale, tipizatele (registru inventar, RMF), link-ul către CZU online și către programul de actualizare a prețului cărților, tabela de autori, s-au prezentat numerele revistei electronice „Biblioteci mureșene”, solicitându-se articole din partea colegelor. S-a ținut prima parte a celui de-al doilea curs: „Prelucrarea documentelor de bibliotecă”, capitolul 1: Descrierea documentelor, cu exemple concrete și cu discutarea de situații deosebite. Suportul de curs este postat în pagina web.

Concluzii

La început a verificat starea de spirit a participanților la întâlnire, care s-a dovedit a fi excelentă. Colegele au fost foarte interesate, receptive și au considerat cursul folositor și binevenit.

Articole similare

Întâlnire metodică - Târgu Mureș - februarie 2016

La întâlnire metodică regională din 23 februarie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul bibliotecii județene, au participat colegele cu care nu am reușit să ne întâlnim în 2015 din motive obiective, după cum urmează: Bălăușeri: Szőcs Enikő; Ghindari: Bányai Éva; Șincai: Szőllősi Edit; total: 4 persoane. Probleme discutate 1. S-a prezentat pagina web a compartimentului metodic a BJM, calendarul aniversărilor culturale, tipizatele (registru inventar, RMF), link-ul către CZU online, tabela de autori și către programul de actualizare a prețului cărților. 2. S-a insistat pe modul de comunicare, utilizarea mijloacelor electronice și a telefonului pentru comunicare, și îmbunătățirea comunicării. 3. Am ținut cursul: „Gestiunea de bibliotecă. Suportul de curs este postat în pagina web. Am adus tipizate RI și RMF și le-am împărțit participantelor. Am discutat situațiile concrete întâlnite în bibliotecile participante la întâlnire, cum să treacă la tipizatele actuale, cum se face inventarierea și casarea. Concluzii Colegele au fost foarte interesate, receptive și au considerat cursul folositor, deoarece nu se lucrează cu RMF la toate bibliotecile comunale, nu se folosesc peste tot tipizatele actuale și, fiind documente de gestiune, se vor folosi corect de acum încolo. Totodată, o reîmprospătare a cunoștințelor și lămurirea unor situații concrete apărute la un moment dat, sunt oricând binevenite. De asemenea, s-au cerut informații suplimentare privind verificarea fondului și casarea documentelor. Am exemplificat și am discutat concret despre fiecare situație în parte pentru a lămuri lucrurile și pentru a le ușura cât mai mult munca prin lămurirea cazurilor excepționale.La întâlnire metodică regională din 23 februarie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul bibliotecii județene, au participat colegele cu care nu am reușit să ne întâlnim în 2015 din motive obiective, după cum urmează: Bălăușeri: Szőcs Enikő; Ghindari: Bányai Éva; Șincai: Szőllősi Edit; total: 4 persoane. Probleme discutate 1. S-a prezentat pagina web a compartimentului metodic a BJM, calendarul aniversărilor culturale, tipizatele (registru inventar, RMF), link-ul către CZU online, tabela de autori și către programul de actualizare a prețului cărților. 2. S-a insistat pe modul de comunicare, utilizarea mijloacelor electronice și a telefonului pentru comunicare, și îmbunătățirea comunicării. 3. Am ținut cursul: „Gestiunea de bibliotecă. Suportul de curs este postat în pagina web. Am adus tipizate RI și RMF și le-am împărțit participantelor. Am discutat situațiile concrete întâlnite în bibliotecile participante la întâlnire, cum să treacă la tipizatele actuale, cum se face inventarierea și casarea. Concluzii Colegele au fost foarte interesate, receptive și au considerat cursul folositor, deoarece nu se lucrează cu RMF la toate bibliotecile comunale, nu se folosesc peste tot tipizatele actuale și, fiind documente de gestiune, se vor folosi corect de acum încolo. Totodată, o reîmprospătare a cunoștințelor și lămurirea unor situații concrete apărute la un moment dat, sunt oricând binevenite. De asemenea, s-au cerut informații suplimentare privind verificarea fondului și casarea documentelor. Am exemplificat și am discutat concret despre fiecare situație în parte pentru a lămuri lucrurile și pentru a le ușura cât mai mult munca prin lămurirea cazurilor excepționale.

La întâlnire metodică regională din 23 februarie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul bibliotecii județene, au participat colegele cu care nu am reușit să