L-V: 7:00-15:00
L-V: 7:00-15:00
Biroul Evidenţa, Prelucrarea și Dezvoltarea Colecţiilor este compus din două compartimente distincte și se află sub coordonarea unui șef birou, astfel:
Activitatea desfășurată de acest serviciu „ascuns” al bibliotecii, unde publicul cititor nu are acces, constă în prelucrarea documentelor achiziționate, dar și a donațiilor și, unde este cazul, preia și sarcina introducerii retroactive a fondului de carte.
De asemenea, este compartimentul care asigură personalul de specialitate pe durata inventarelor la oricare dintre secțiile bibliotecii, iar ulterior acestuia operează casările propuse.
Organizarea noilor colecții de documente se referă la o categorie complexă de sarcini legate de:
Compartimentul metodic este deservit de un bibliotecar-metodist care asigură îndrumarea metodică, asistența de specialitate și consilierea biblioteconomică pentru bibliotecarii din bibliotecile publice din județul Mureș. Așadar, conform Legii Bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, activitatea metodică este modul de implicare în funcționarea bibliotecilor publice din județ, ea excluzând interferențele administrative sau financiare.
Prin compartimentul metodic, Biblioteca organizează numeroase activități și proiecte la nivel județean, având două direcții de bază: promovarea lecturii și a nevoii de carte, dar și mai buna pregătire profesională a bibliotecarilor. De asemenea, au fost organizate periodic cursuri de perfecționare – la sediul Bibliotecii Județene – pentru bibliotecarii din județ, pe diverse tematici.
Concret, colaborarea pe linie metodică constă în:
Dezvoltarea colecțiilor sau managementul achizițiilor are în vedere completarea permanentă a fondului de documente deținute de bibliotecă prin: