Întâlnire metodică – Luduș – octombrie 2015

Întâlnire metodică – Luduș – octombrie 2015

La întâlnire metodică regională din luna octombrie, organizată de Melania Suciu, bibliotecar-metodist la Biblioteca Județeană Mureș, desfășurată la sediul Bibliotecii Orășenești Luduș, au participat colegele și colegi de la bibliotecile din apropiere, după cum urmează: Iernut: Dana Gurghian; Sărmașu: Dinuca Burian; Sânger: Maria Suciachi; Zau de Câmpie: Liliana Farkas; Chețani: Nița Cucerzan; Miheșu de Câmpie: Ana Sălăgean; Valea Largă: Vasile Mileșan; Luduș: Adela Cazacu, Angela Totu, Mariana Dancea; Tăureni: Daniela Luca; total: 12 persoane.

Probleme discutate:

1. S-a prezentat pagina web a compartimentului metodic a BJM, calendarul aniversărilor culturale pe 2015, tipizatele (registru inventar, RMF), link-ul către CZU online, tabela de autori și către programul de actualizare a prețului cărților.

2. S-a insistat pe modul de comunicare, utilizarea mijloacelor electronice și a telefonului pentru comunicare, și îmbunătățirea comunicării.

3. S-a prezentat nr. 3 al revistei „Biblioteci mureșene”, și s-au solicitat materiale pentru numărul 4 al revistei; s-au oferit să trimită materiale colegele de la Iernut și Chețani;

4. Am ținut cursul: „Gestiunea de bibliotecă”, solicitat în urma discuțiilor avute la întâlnirile metodice din cursul anului trecut. Suportul de curs este postat în pagina web. Am adus tipizate RI și RMF și le-am împărțit participantelor. Am discutat situațiile concrete întâlnite în bibliotecile participante la întâlnire, cum să treacă la tipizatele actuale, cum se face inventarierea și casarea.

Concluzii:

Colegele și colegii au fost foarte interesați, receptivi și au considerat cursul folositor, deoarece nu se lucrează cu RMF la toate bibliotecile comunale, nu se folosesc peste tot tipizatele actuale și, fiind documente de gestiune, se vor folosi corect de acum încolo. Totodată, o reîmprospătare a cunoștințelor și lămurirea unor situații concrete apărute la un moment dat, sunt oricând binevenite. De asemenea, s-au cerut informații suplimentare privind verificarea fondului și casarea documentelor.

Am exemplificat și am discutat concret despre fiecare situație în parte pentru a lămuri lucrurile și pentru a le ușura cât mai mult munca prin lămurirea cazurilor excepționale.

Articole similare