Tehnologiile informaționale îi determină pe utilizatori să-și regândească cererile de informare. Se observă că cititorii vin la bibliotecă pentru a căuta informații într-o problemă personală, și nu numai cu scop cultural sau educativ. Biblioteca îi ajută să obțină cele mai variate informații: legislație, piața muncii, inginerie, informatica, management, marketing, economie, cultura plantelor, reparații casnice. Instrumentele de informare îi pun la curent cu tot ce doresc să afle.
Tot mai mulți utilizatori consultă baza de date și sunt familiarizați cu Internetul. Pentru acești utilizatori, documentarea cu instrumente electronice este mai familiară decât documentarea tradițională; asemenea utilizatori reprezintă o provocare pentru bibliotecari.
Nu numai tehnologiile sunt într-o continuă schimbare, ci și nevoile utilizatorilor. Viitorul bibliotecii depinde de serviciile noi oferite beneficiarilor. Bibliotecarul de la secție nu este numai un bun cunoscător al fondului de carte, ci și un specialist în transmiterea informațiilor. El este un intermediar între publicații și mijloacele de regăsire a acestora. Un bibliotecar amabil, competent, dispus să-și apere meseria, este conștient că de activitatea sa depinde în mare măsură succesul în învățământ sau în alte domenii, bazate pe informațiile din bibliotecă.